lördag 12 januari 2013

12 januari -13 SPA

Nu är det 2013. Ett nytt spännande och njutningsfullt år börjar med massor av trevliga händelser framför oss.

Jag älskar vatten, vatten i alla dess former. Hav, sjöar, bäckar, pooler, jacuzzi...
Det är underbart rofyllt att promenera längs havet oavsett om jag är ensam och hör och ser allt med alla sinnen eller om jag promenerar längs stranden med hundratals andra människor på semestern ex.
Eller en skogsvandring där jag kommer fram till en liten tjärn eller sjö där jag dricker mitt kaffe eller går längs en bäck och hör hur det porlar.
Jag tror att fler människor idag längtar efter lugnet vid vattnet, det totalt rofyllda.

Men även vatten i pool eller jacuzzi kan ge den upplevelsen. Därför gillar jag i första hand små SPA-anläggningar där det är tyst och rofyllt och jag nästan kan sitta alldeles själv och meditera. Därför försöker jag besöka olika SPA-bad så ofta jag har tillfälle.
Har redan börjat planera nästa SPA-upplevelse, tror jag ska testa Hotell Skansen i Båstad. www.hotelskansen.se  Där kan jag också passa på att ta ett dopp i havet i Kallbadhuset.
Tills dett får jag njuta i vår egen bastu och relaxavdelning hemma. Tyvärr har jag inget SPA-bad men njuter i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar